Q&A

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Yleiset

Miten siirrän verkkotunnuksen toiselta palveluntarjoajalta?

Palveluntarjoajan vaihtaminen alkaa tilauslomakkeen täyttämisellä. Kun olet tilannut haluamasi web-palvelut, lähetämme vielä erillisen tilausvahvistuksen. Hyväksy lähettämämme tilausvahvistus vastaamalla sähköpostiviestiin.

Toimitamme tilausvahvistuksen hyväksymisen jälkeen tarvittavat tunnukset ja tilapäisen www-osoitteen sivutilaan. Voit luoda sivut ja sähköpostiosoitteet valmiiksi palvelimillemme, ja tämän jälkeen sovimme erikseen ajan, jolloin siirto tehdään. Siirrossa menee yleensä noin vuorokausi.

Tarvitsemme siirtoa varten verkkotunnuksen siirtoavaimen, jonka saat palveluntarjoajaltasi com/net/org/info/biz verkkotunnuksille. Mahdollinen siirtolukitus pitää poistaa myös tässä vaiheessa. Siirtoavain on hyvä olla hallussa ennen tilauksen tekemistä. .fi-päätteisen verkkotunnuksen välittäjänvaihtoavaimen saat edelliseltä palveluntarjoajalta.

Voinko kasvattaa palvelupakettia myöhemmin?

Palvelupakettia voit kasvattaa suuremmaksi kesken sopimuskauden ottamalla yhteyttä myyntiimme. Uutta tilausta muutoksesta ei tarvitse tehdä.

Sopimuskauteni päättyi kuukausi sitten, mutta haluaisin vielä jatkaa palvelua?

Mikäli verkkotunnuksen päättymisestä on alle kuukausi, palvelua voidaan jatkaa vielä yksinkertaisesti. Mikäli verkkotunnus on vanhentunut yli kuukausi sitten, rekisterinpitäjä veloittaa verkkotunnuksen palauttamisesta rekisterinpitäjästä riippuen ~150 euroa. Tämä koskee com/net/org/info ja .biz päätteisiä verkkotunnuksia. Mikäli haluat jatkaa päättynyttä palvelua, ota meihin yhteyttä välittömästi, niin selvitämme mahdollisuuden palauttaa palvelu takaisin toimintaan.

Kuinka nopeasti tilaamani palvelu on käytössä?

Pyrimme toimittamaan tilaukset muutaman tunnin sisällä tilausvahvistuksen hyväksymisen jälleen. Mikäli palvelun toimittamisella on kiire, niin varmistathan toimitusaikataulun asiakaspalvelusta. Palvelu on mahdollista saada toimintaan muutamassa tunnissa uusissa rekisteröinneissä.

Kuinka jatkan sopimuskauttani?

Lähetämme noin kuukausi ennen sopimuskauden päättymistä uusintalaskun rekisterissämme olevaan osoitteeseen, jonka maksamalla palvelu jatkuu uudella vuoden mittaisella sopimuskaudella. Mikäli laskutusosoite ei enää toimi, lähtee järjestelmästä sähköpostimuistutus viisi päivää ennen palvelun päättymistä.

Kuinka irtisanon palveluni?

Irtisanominen otetaan vastaan sähköpostitse rekisteriimme merkitystä sähköpostiosoitteesta.

Mikäli haluat, että toimitamme com/net/org/info tai .biz päätteisen verkkotunnuksen siirtoavaimen ja avaamme siirtolukituksen, tähän tarvitsemme vapaamuotoisen irtisanomisen allekirjoituksen kanssa. Irtisanominen voidaan lähettää esimerkiksi .pdf, .png tai .jpg -tiedostona.

Sähköposti

Miten luon uuden sähköpostitilin?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköposti -välilehti -> Sähköpostitilien hallinta -> Luo postilaatikko -> syötä tarvittavat tiedot
  4. Syötettyäsi tiedot, tallenna painamalla ”Lisää”

* * Vaihda tähän oma domainisi

Miten saan vaihdettua yksittäisen sähköpostitilin salasanan?

Yksittäisten sähköpostitilien salasanoja saa vaihdettua asiakassivuillamme seuraavasti:

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköposti-välilehti -> Sähköpostitilien hallinta -> paina Muokkaa käyttäjää -tekstin ja sähköpostilaatikon leikkauskohdassa olevaa ikonia -> syötä uusi salasana sille varattuihin kenttiin -> tallenna uusi salasana painamalla alhaalta löytyvää painiketta ”Muokkaa laatikkoa”

* * Vaihda tähän oma domainisi

Miten saan edelleenohjattua sähköpostini osoitteesta toiseen?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköposti -välilehti -> Sähköpostitilien hallinta -> paina Muokkaa käyttäjää -tekstin ja sähköpostilaatikon leikkauskohdassa olevaa ikonia.
  4. Kohdassa reititys laita täppä kohtaan ”Lähetä osoitteeseen:” ja syötä haluamasi osoite.
  5. Syötettyäsi tiedot, tallenna painamalla ”Muokkaa laatikkoa”

* * Vaihda tähän oma domainisi

Sähköpostin saa edelleenohjattua myös sähköpostitilillä, josta edelleenohjaus halutaan tehdä:

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi.
  2. Kirjaudu sisään omalla käyttäjätunnuksella *esimerkkitili@esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköpostitilini -välilehti -> Sähköpostin edelleenohjaus
  4. Kirjoita osoite johon haluat ohjata sähköpostin ja paina ”Lisää edelleenohjaus”

Mikäli haluat säilyttää sähköpostit jotka tulevat edelleenohjattavaan osoitteeseen, voit laittaa rastin kohtaan ”Säilytä kopio tilillä”.

* * Aseta näiden väliin oma sähköpostiosoitteesi

Mitä eroa on POP3 ja IMAP tileillä?

POP3 sähköpostitilien sähköpostit tallentuvat tietokoneen kovalevylle, kun taas IMAP sähköpostitilien sähköpostit tallentuvat palvelimelle. Käytännössä nämä eroavat siten, että POP3-tilin sähköposteja voi lukea vain tietokoneelta tai puhelimelta jonka sähköpostiohjelmaan asetukset on tehty. IMAP sähköpostitilin posteja voi puolestaan lukea webmailista sekä miltä tahansa laitteelta jonka sähköpostiohjelmassa on IMAP-tili.

Millä asetuksilla saan sähköpostini toimimaan sähköpostiohjelmassa?

Asetukset sähköpostiohjelmaasi saa tarkistettua asiakassivuiltamme https://oma.neutech.fi. Asetukset ovat muuten kaikille käyttäjille samat, mutta sähköpostipalvelin saattaa vaihdella. Sähköpostipalvelimen saa tarkistettua seuraavasti:

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksella *esimerkkitili@esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköpostiohjeet -välilehti -> Yleiset tiedot -> POP3/IMAP-sähköpostipalvelin saapuvaa ja lähtevää postia varten: käyttämäsi sähköpostipalvelimen nimi

* * Aseta näiden väliin oma sähköpostiosoitteesi

Tarvittavat asetukset IMAP-sähköpostitilin määrittelemiseksi:

Nimi: Etunimi Sukunimi
Sähköpostiosoite: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi

Käyttäjätunnus: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi
Saapuvan postin palvelin: esimerkki1.neutech.fi
Portti: 993
Yhteyden suojaus: SSL/TLS
Todennustapa: normaali salasana

Käyttäjätunnus: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi
Lähtevän postin palvelin: esimerkki1.neutech.fi
Portti: 587
Yhteyden suojaus: SSL/TLS/STARTTLS
Todennustapa: normaali salasana

Tarvittavat asetukset POP3-sähköpostitilin määrittelemiseksi:

Nimi: Etunimi Sukunimi
Sähköpostiosoite: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi

Käyttäjätunnus: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi
Saapuvan postin palvelin: esimerkki1.neutech.fi
Portti: 995
Yhteyden suojaus: SSL/TLS
Todennustapa: normaali salasana

Käyttäjätunnus: esimerkkitili@esimerkkidomain.fi
Lähtevän postin palvelin: esimerkki1.neutech.fi
Portti: 587
Yhteyden suojaus: SSL/TLS/STARTTLS
Todennustapa: normaali salasana

Miten säädän sähköpostin roskapostisuodatuksia?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi.
  2. Kirjaudu sisään omalla käyttäjätunnuksella *esimerkkitili@esimerkkidomain.fi*
  3. Sähköpostitilini -välilehti -> Roskapostisuodattimen ylläpito.
  4. Voit hallita tilin roskapostisuodatinta sivun ohjeiden mukaan.
  5. Tallenna asetukset painamalla ´”lisää suodin” tai ”tallenna asetukset”

* * Aseta näiden väliin oma sähköpostiosoitteesi

Miten saan poistettua kaikki sähköpostini yhdestä kansiosta?

  1. Kirjaudu webmailiin eli https://posti.neutech.fi omilla käyttäjätunnuksilla
  2. Valitkaa halutussa kansiossa kaikki viestit valinnalla ”Valitse -> Kaikki” ja paina sivun ylälaidasta roskakori-ikonia jossa lukee Poista
  3. Viestit siirtyvät roskakoriin
  4. Avaa roskakori klikkaamalla roskakorin nimeä sivun vasemmassa laidassa
  5. Valitse sivun vasemmasta alakulmasta hammasratas-ikoni ja paina tyhjennä

Webhotelli

Miten saan vaihdettua FTP- tai postmaster-tunnukset?

FTP-tunnukset saa selville asiakassivuilta ja tunnusten salasanan vaihdettua seuraavasti:

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Kotisivu -välilehti -> SFTP käyttäjä/salasana -> syötä kumpaankin kenttään uusi salasana ja paina ”Vaihda salasana”

* * Vaihda tähän oma domainisi

Mikäli tarvitset uudet asiakassivujen hallintatunnukset (postmaster), voit kysyä näitä asiakaspalvelustamme support@neutech.fi. Tunnukset lähetetään vain valtuutetuille henkilöille.

Miten saan lisää levytilaa tai/ja liikennettä webhotelliini?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Kotisivu -välilehti -> Palvelun päivitys -> Paina ”Lisää tallennustilaa” tai ”Lisää liikennöintiä” sen mukaan kummalle on tarve
  4. Valitse haluttu määrä levytilaa tai liikennöintiä sekä sähköpostiosoite johon haluat kuittauksen aktivoinnista
  5. Paina ”Tilaa/aktivoi”

* * Vaihda tähän oma domainisi

Miten saan päivitettyä webhotellin yhteystietoja?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjauduttava sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Asiakassivujen pääsivulla vasemmassa yläkulmassa kentässä ”Tietoa” on Muokkaa-painikkeet tekniselle -ja hallinnolliselle yhteyshenkilölle. Näihin kenttiin voi muokata uudet yhteystiedot ja sähköpostiosoitteet.

* * Vaihda tähän oma domainisi

Nimipalvelut

Miten saan tehtyä DNS-muutoksia?

  1. Mene asiakassivuille osoitteeseen https://oma.neutech.fi
  2. Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksella postmaster@*esimerkkidomain.fi*
  3. Avaa välilehti ”Verkkotunnus”
  4. Avaa linkki ”Nimipalvelutietueet”
  5. Voit muokata olemassa olevia tietueita auenneessa näkymässä, jossa on listattuna kaikki tietueet. Tuplaklikkaamalla tietuetta saat avattua muokkauksen.

Mikäli haluat lisätä uuden tietueen, valitse sivun ylälaidasta ”valitse tietuetyyppi”, valitse alasvetovalikosta haluamasi tietuetyyppi, täytä auenneessa ikkunassa loput tiedot ja paina ”Lisää”.

* * Vaihda tähän oma domainisi

PILVIPALVELUT

Pilvipalvelumme yhdistävät webhotellit ja virtuaalipalvelimet yhdeksi tehokkaaksi palveluksi.

PALVELIMET

Tarjoamme turvallisia ja luotettavia virtuaalipalvelimia, jotka ovat räätälöitävissä yrityksenne tarpeiden mukaan.

WEBHOTELLIT

Webhotellimme tarjoavat ratkaisun kotisivuille ja sähköposteille yhdessä sekä erikseen.